Hypopressiv trening

Derfor startet jeg med hypopressiv trening

Av desember 10, 2020 januar 6th, 2021 Ingen kommentarer

Hypopressiv trening kan være til veldig god hjelp for mange kvinner som sliter med urinlekkasje, fremfall, nedpress, delte magemuskler, svak kjernemuskulatur, bekkensmerter og ryggsmerter.

Nå vil jeg dele hvordan hypopressiv trening har hjulpet meg.

Etter å ha født barn nummer to føltes magen min helt anderledes.

Magen min har aldri vært helt flat. Men jeg har alltid hatt stamme om funksjonelle magemuskler.

Nå bulte magen som om jeg var 6 mnd på vei. Ikke bare rett etter fødselen, men selv ett år etterpå.

Vekten gikk etterhvert ned til slik den var før jeg ble gravid. Men magen, den ville ikke stramme seg opp.

Jeg hadde fått delte magemuskler, og et lite navlebrokk. Når jeg forsøkte å stramme magemusklene skjedde det ingenting. Det var virkelig null kontakt. Og det å hoppe på trampoline, det føltes virkelig som risikosport.

Legen min ba meg om å unngå ting som ville gi økt buktrykk. Slik at brokket ikke skulle bli verre. Jeg ble forvirret. Hva betyr egentlig det? Hva skal jeg egentlig trene?

Hypopressive trening

Hypopressiv trening på klinikk i Stavanger

Det var på dette tidspunktet jeg kom over hypopressiv trening.

En treningsform som skal hjelpe på økt buktrykk og som kan reversere delte magemuskler. Dette måtte jeg bare teste!

Jeg deltok på en workshop og kom i gang med treningen. Og jeg var frelst! Endelig hadde jeg funnet en trening som var kjekk, tok kort tid å gjennomføre og som hadde enorm effekt på min kropp.

Nå er magen min flatere en noen gang. Magemusklene er stramme og funksjonelle. De delte magemusklene er grodd nesten helt sammen. Og jeg føler meg sterk!

Etter å ha fått så god effekt bestemte jeg meg for å bli hypopressiv trener selv. Slik at jeg kan hjelpe andre kvinner i samme situasjon som meg selv.

Fra januar tilbyr jeg derfor hypopressiv trening på Sherwoodklinikken i Stavanger, og på Maxi klinikken i Sandnes.

Har du lyst å teste ut hypopressiv trening, men ønsker å trene online, så kan du trene 1:1 med meg via Zoom.

I januar lanseres også medlemsportalen «Balansert Livsstil». Dette er en online plattform du logger deg inn på enten via data eller app på mobil.  Temaet for januar er hypopressiv trening, laget slik at du kan komme i gang og teste ut treningen fra egen stue. Ønsker du å bli med i portalen, eller lese mer om den, så kan du gjøre det her!

Har du ønske om å teste ut denne treningsformen eller har noen spørsmål så ikke nøl med å ta kontakt med meg.

 

 

Få gratis nyttige tips rett i innboksen!
Invalid email address
Du kan melde deg av når som helst

Legg igjen kommentar